torsdag 22 november 2012

Shopping på mormors vind.

Idag har jag varit ledig eftersom jag jobbar i helgen. Dagen har bland annat inneburit en sväng till det nyöppnade Rusta här i närheten för att köpa lite blingbling till trädgården. Det är så fruktansvärt tråkigt nu när det är mörkt så två ljusnät och en ljusslinga fick följa med hem. Hoppas på att det kan pigga upp litegrann på framsidan av huset i alla fall. Har ju en otroligt tråkig entré som inte gör någon glad, några barrbuskar som sett bättre dagar och en enkel stentrapp. Köpte även på mig en sån här:

 
Batteridriven lykta som tänder sig när det blir mörkt. Bild från rusta.se.

Tror att det kan bli riktigt bra, en kruka till den stackars ensamma julrosen som står där nu och en liten engupp så blir det nog riktigt mysigt i entrén.

Efter shoppingen som kostade pengar fortsatt jag och taxen L till min mormor som har ett rejält förråd med gardiner och mattor. Shoppade loss gratis i samlingen och kom hem med sju trasmattor och gardiner till halva huset. Riktig lyx när man flyttat från lägenhet med tre fönster till hus med fyrtioelva.

Borde ha gjort så mycket mer idag, det känns som om det är dags att gå och lägga sig trots att klockan bara är sex. Men det får bli ett röj nu och se om man kan få upp några gardiner och lägga på några mattor. Det skulle göra det så mycket mysigare då det ser väldigt kalt ut här hemma. I helgen ska ni få se förvandlingen av entrén sen vi flyttade in!

Trevlig kväll på er!

1 kommentar:

  1. Så smart med sådana lyktor och ljus tycker jag. Blåser inte ut.

    Hyllan kommer från Nelson Garden finns på Blomsterlandet. Ring och fråga dem.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera